wordpress

Despre securizarea programului WordPress

WordPress-ul este un program care ne permite sa publicam articole pe anumite blog-uri. Putem utiliza WordPress-ul simplu, fara a construi lucruri suplimentare pe acesta. De asemenea putem programa pe WordPress ca pe oricare alt limbaj de programare. WordPress-ul poate fi securizat prin metode asemanatoare metodelor de securizare din PHP.  Spre exemplu, atunci cand programam in Read more about Despre securizarea programului WordPress[…]

oop

Conceptul programarii orientate pe obiecte

Programarea orientata pe obiecte este un concept care a aparut in anul intre anii 1970 si 1980. Programarea orientata pe obiecte se bazeaza pe principii precum clasele si obiectele.Conceptele programarii orientate pe obiecte sunt incapsulare, abstractizarea, mostenirea si polimorfismul. Ce este incapsularea ? Incapsularea este principiul conform caruia o anumita categorie de obiecte este descrisa Read more about Conceptul programarii orientate pe obiecte[…]

mvc

PHP si MVC

MVC sau model – view – controller este un mijloc de separare a tehnologiei paginilor web in 3 module. Vederile reprezinta partea grafica a paginilor web, ele se caracterizeaza prin existenta unor coduri care permit afisarea datelor, de cele mai multe ori coduri de HTML, CSS  sau JavasScript. Controlerele sunt partea de business a aplicatiilor Read more about PHP si MVC[…]

Tabele html in Dreamweaver

Tabele html in Dreamweaver   Dreamweaver este cel mai complex editor de html si css in Windows. Apropo, Dreamweaver-ul se poate rula si din Linux folosind programul Wine. Dreamweaverul usureaza foarte mult procesul de a lucra cu tabele in html, totusi va sfatuiesc pana ce nu intelegeti 100% codul html, sa nu-l folositi. Daca ati Read more about Tabele html in Dreamweaver[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Aplicatii Grafice.Prelucrarea imaginilor

X.  Limbajul JAVA – Aplicatii Grafice.Prelucrarea imaginilor   1.  Grafica Orice componenta vizuala are o suprafata grafica pe care se poate desena Toate obiectele derivate din java.awt.Component au: o functie paint() apelata automat o functie repaint() apelabila de programator Metoda paint() se apeleaza cand: componenta apare prima data pe ecran componenta este redimensionata imaginea a Read more about Limbajul JAVA – Aplicatii Grafice.Prelucrarea imaginilor[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Aplicatii Web.Applets

IX.  Limbajul JAVA – Aplicatii Web.Applets   1.  Applet Applet = aplicatie avand ca si interfata o zona dintr-o pagina Web Clase dedicate: java.applet.Applet si javax.swing.JApplet Asemenator lucrului cu Frame-uri Permite implementarea interfatei aplicatiei intr-o pagina HTML obisnuita folosind tagul <APPLET> Clasa Applet are o serie de metode pentru crearea cadrului de lucru in pagina Read more about Limbajul JAVA – Aplicatii Web.Applets[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Interfete grafice.Swing

VIII.  Limbajul JAVA – Interfete grafice.Swing   1.  Interfete grafice Mod text: ecranul = o matrice de caractere Mod grafic: ecranul = o matrice de puncte GUI –Graphical User Interface O interfata GUI contine widgets (elemente grafice de control) Interactiunea se realizeaza prin mouse si tastatura Interfetele se bazeaza pe conceptul de fereastra –o zona dreptunghiulara Read more about Limbajul JAVA – Interfete grafice.Swing[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Polimorfism.Colectii

VII.  Limbajul JAVA – Polimorfism.Colectii   1.  Polimorfism Permite folosirea unui obiect în locul altui obiect (o unei subclase în locul unei superclase) Permite scrierea de cod eficient cu costuri de întreţinere reduse Este susţinut doar de limbajele care permit “legarea întârziată”la apelul metodelor. Exemplu: Gasca poate implementa move() prin apelulul metodei proprii zboară() Pinguinul Read more about Limbajul JAVA – Polimorfism.Colectii[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Operatii I/O.Conversii

VI.  Limbajul JAVA – Operatii I/O.Conversii   1.  Operatii de intrare Functii de biblioteca in pachetul java.io. Permit tratarea unitara a dispozitivelor de I/O. Toate operatiile se bazeaza pe conceptul de flux de date (stream) Input stream (extern -> memorie) Output stream (memorie -> extern) Dispozitive standard –prin membrii statici in java.lang.System -System.in (tastatura), System.out (monitor) Read more about Limbajul JAVA – Operatii I/O.Conversii[…]

tutorial java

Limbajul JAVA – Exceptii

V.  Limbajul JAVA – Exceptii   1.  Tratarea exceptiilor Excepții: condiții care apar la rulare și necesităoprirea programului (ex. împărțire la 0). Java permite specificarea unor acțiuni speciale care vor fi executate automat la apariția unor astfel de situații. Dacăprogramatorul nu trateazăo anumităexcepție ea va fi tratatăautomat prin oprirea programului și afișarea unui mesaj de Read more about Limbajul JAVA – Exceptii[…]