Limbajul JAVA – instructiunii

1
920
tutorial java
Limbajul JAVA – instructiunii
5 (100%) 1 vote

II.  Limbajul JAVA – instructiunii –

 

1.  Linii de cod. Blocuri

  • Linie de cod = unitate de baza executabila
  • Bloc = grup de linii de cod
  • Bloc = inlocuitor pentru o linie de cod
  • Domeniu de valabilitate pentru variabilele definite local –in interiorul blocului

2.  Instructiuni conditionale

  • Instructiunea ifse foloseste pentru a executa conditional o instructiune sau un bloc
  • Conditia din instructiune poate fi doar una logica (spre deosebire de C valorile intregi nu sunt interpretate)
  • Operatorul conditional ?:
test ? instr_adevarat : instr_fals

 

  • Instructiunea switch– pentru inlocuirea ifin cascada (discriminantul – doar tipuri primitive)

3.  Instructiuni ciclice (1)

  • Instructiunea for :
for (expr_initializare; test; expr_incrementare)
instructiune;
  • Instructiunea while :
while (test)
instructiune;
  • Instructiunea do…while :
do
instructiune;
while (test);

4.   Instructiuni ciclice (2)

  • Toate instructiunile de repetat pot fi inclocuite prin blocuri
  • Pentru intreruperea fortata a unei iteratii se poate folosi:

break –intrerupe ciclul
continue –forteaza urmatoarea iteratie

5.  Subprograme

  • Permit izolarea codului care implementeaza un anumit comportamnet al unei entitati
  • Simplifica depanarea si permit reutilizarea codului
  • In Java suprogramele se numesc metode si sunt inglobate in definitia unei clase
  • O metoda are:

un nume
o serie de parametrii de apel
un tip returnat (poate fi void)
un corp (un bloc -secventa de instructiuni)

  • Transmiterea parametrilor se face prin referinta

11

 

6.  Subprograme recursive

  • Permit implementarea algoritmilor recursivi
  • Un concept este recursiv daca este definit prin el insusi
  • Recursivitatea poate fi directa A->A sau indirecta (circulara) A->B-> .. ->A
  • Trebuie sa existe o conditie de oprire a recursivitatii

7.  Tablouri

  • Tablourile sunt obiecte ce contin colectii de elemente de acelasi tip
  • Referirea la componentele unui tablou –prin indici numerici 0 .. N-1 unde N este numarul total de elemente
  • Java suporta doar tablouri unidimensionale. Tablourile multidimensionale sunt simulate prin tablou de tablouri
  • Exista doua sintaxe de declarare:
tip variabila_tablou[];
tip[] variabila_tablou;
  • Pentru tablouri bidimensioanale:
tip variabila_tablou[] [];
  • Alocarea unui tablou se poate face prin:
tip variabila_tablou[] = new tip[numar_elemente]
tip variabila_tablou[] = { el1, el2, … eln};
  • Dimensiunea unui tablou se poate afla prin intermediul atributului length:
Variabila_tablou.length

 

  • Dimensiunea unui tablou este fixa
  • Depasirea limitelor unui tablou este testata automat la executie si genereaza o eroare de tip

IndexOutOfBoundsException

  • Pentru parcurgerea unui tablou se foloseste o secventa de genul:
For( i=0 ; i<tablou.length ; i++)
prelucreaza( tablou[i]);

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ