Conceptul programarii orientate pe obiecte

0
586
oop
Ti-a placut acest articol? Acorda-i o nota

Programarea orientata pe obiecte este un concept care a aparut in anul intre anii 1970 si 1980. Programarea orientata pe obiecte se bazeaza pe principii precum clasele si obiectele.Conceptele programarii orientate pe obiecte sunt incapsulare, abstractizarea, mostenirea si polimorfismul.

Ce este incapsularea ?

Incapsularea este principiul conform caruia o anumita categorie de obiecte este descrisa de o forma abstracta de organizare numita clasa. Clasa contine proprietatile obiectelor ce vor implementa clasa, precum si metodele lor.

Ce este abstractizarea?

Abstractizarea si incapsularea sunt interconectate. Abstractizarea presupune reducerea la un model simplu a tuturor propreietatilor de care dispune un obiect. Abstractizarea se manifesta prin crearea de clase care descriu obiectele.

Ce este mostenirea ?

Mostenirea este principiul programarii pe obiecte care permite preluarea de catre clasele care mostenesc o anumita clasa a tuturor proprietatilor si metodelor acesteia.

Ce este polimorfismul?

Polimorfismul este un concept coform caruia o clasa poate mosteni una sau mai multe clase. Polimorfismul mai inseamna si faptul ca mai multe metode pot avea aceeasi denumire, diferind numarul de parametri.

Conceptul de programare orientata pe obiecte este un principiu foarte util deoarece permite lucrul cu obiecte care au anumite proprietati adica implementeaza o anumita clasa. Aceste obiecte pot fi orice, de la fisiere, tabele, grafice etc. pana la obiecte care tin de mediul inconjurator cum ar fi calculatoare, servere, retele, etc. Programarea orientata pe obiecte este un tip de programare modern si foarte practic, avand multiple aplicatii. Programele orientate pe obiect sunt mai ordonate, permit o supraveghere mult mai buna a proprietatilor fiecarui obiect in parte, permit refolosirea unor bucati de cod si mostenirea unor anumite proprietati si functii de la alte clase si chiar si rescrierea anumitor functii.

Programarea orientata pe obiect este un concept usor de implementat din moment ce este inteles si are foarte multe aplicatii  aducand obiectele din viata de zi cu zi in universul programarii.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ